sunnuntai 20. maaliskuuta 2016

NOW THEY SLEEP SIDE BY SIDE

"It was one of the largest battles of World War I, in which more than 1,000,000 men were wounded or killed"

Meidän koulun pitkän historian opettajat olivat päättäneet tehdä retken Ranskaan The Battle of The Somme taistelukentille ja koska, fun fact, mulla on historia pitkänä oppiaineena, minä olin yksi näistä retkelle osallistujista.

IMG_0595


IMG_0674


IMG_0635


Untitled


IMG_0575


IMG_0653 – kopio


IMG_0581


Rakastan opiskella sodasta ja suurin syy siihen, miksi otin historian pitkänä oli se, että halusin oppia enemmän ensimmäisestä ja toisesta maailmansodasta, mutta jos ihan totta puhutaan, niin tää retki ei ollut mikään maailman paras, sillä vihaan bussien vessoja, ja tämän takia retken teema olikin mulle "kuinka kauan jaksat pidättää?"
Oli retkessä paljon hyvääkin, opin meinaan paljon uutta ja mua nauratti aika usein - syystä tai toisesta (mostly due to my lack of sleep tbh).  

Hienoin asia koko retken aikana oli varmasti se, kuinka tajusin, että noissa paikoissa missä kävin on joskus oikeasti käyty sotaa. Joo hehe, nyt varmaan ajattelette että "ihanko tosi?", mutta oikeasti, tollasta asiaa on välillä vaikea tajuta, varsinki kun ei asu maassa jossa sodittais tai muutenkaan tapahtuis mitään kovinkaan pahaa.

Aurora

4 kommenttia:

  1. Hienoja kuvia :) Ah, (luokka)retket, pääsisinpä itsekin jonnekin :D
    Varmasti todella mahtava muisto/kokemus sinulle!

    VastaaPoista
  2. Mahtavia kuvia! Oon seuraillut sun blogia jo melko pitkään, mutta en ole ikinä muistanut liittyä lukijaksi. Pakko nyt muistaessa liittyä sillä tykkään sun blogista todella paljon :-)


    ♥ Vilhelmiina Lyydia
    http://vilhelmiinalyydiaa.blogspot.fi

    VastaaPoista